Köpa. Byta. Sälja.

Aldrig tidigare har det handlats så mycket som nu på loppisar och genom annonssidor i våra tidningar.
" Kolla, säger jag till maken". En helsida lågprisannonser i Nerikes allehanda!" " En sida, svarar han. Del två är ju fylld av annonser! Sju, åtta sidor". Har man inget annat viktigt att förtälja?
Jag är benägen att protestera, som gammal loppisälskare, men känner någonstans att han har rätt. Jag skulle vilja veta om potatisen är upptagen, i Närkes Kil, eller om man har fyllt i groparna på väg 68, Att det är mjöldagg på krusbären i Frövi, eller att en gris åt upp fru Svenssons tagetes.
Det händer väl inte så mycket". Man kan inte hitta på en massa saker för att locka läsare, eller?"
Det finns ju massor av intressanta människor att skriva om", fortsätter jag. " Nämn en, säger maken.
Du får inte välja dej själv"!
Kolla på annonserna på sidan sju"! Jag är sugen på att köpa herbariet på bilden"!
 Jag tror att läget blev en smula "pressat", mumlar han.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0