Kjell Olsson !

OS är över oss. Man klagar icke. Under tre veckors tid är detta den enda motion man får. Vilken motion sen".
Det var otroligt jobbigt att ta silver två dagar i rad.  Jag brukar hålla reda på våra svenska åkare, men den här gången hade jag missat Kjell Olsson. Han var med från första stund och låg i första klungan.
- Är Kjell Olsson en inhoppare ? frågar jag maken. Vem? Kjell Olsson! - Han ligger före Hellner"! Jäklar vad han kör. - Vem pratar du om? Han vaknar till i fåtöljen med ett ryck. Kjell Olsson, säger jag! Var är han? Jag ser ingen med det namnet . - Det kanske är en norrman? Hette han Olssen? Nej, Olsson! Nu verkar han ha tappat täten. Konstigt att inte kommentatorerna följer honom bättre. . De borde hänga med ." Underligt det här".
Plötsligt börjar maken att gapskratta. Tårarna rinner och han kan inte få fram ett vettigt ord. Har du blivit galen?
Så roligt är det väl inte? Du har tagit fel på namn, kvider han. Han heter inte Kjell Olsson, Han heter Cherosov !
Inte ens likt! Lyssna nu! Lyssna nu! De säger att Kjell Olsson har hamnat långt bak. - Hör du ?
makens ansiktsuttryck förändrades och han är plötsligt allvarlig.
Nu märks det att man har blivit gammal". Missa Kjell Olsson! Konstigt att han inte står med på resultattavlan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0