Eftertraktad?

Hjäälp! En massa herrar i olika åldrar ploppar upp på min facebook sida." Jag är nu bara en kilometer från dig, skriver någon. - Vi bor grannar! säger en annan. - Har sett foton på dej, osv. - Du ser intressant ut!
Alla ser väldigt vackra och välpolerade ut, men vaddan detta? Maken sitter i rummet intill, intet ont anande. Tänk om dessa " godingar" ringer på. Kallsvetten bryter fram och jag ser till att dörren är låst. Hoppsan! Där ploppar nästa upp. - " Jag vet vad du gjorde förra sommaren"! Nej nu djäklar! Har de tagit fel på person?
Jag menar blott att det måste finnas sexigare objekt än en pensionär på sextiosex år.
- Vad gör du? undrar maken. - Du är likblek. Mår du inte bra? Varför låser du dörren? Frågvisa gubbar är påfrestande. - Det springer så mycket löst folk överallt så det är säkrast att ha dörren låst."
- Menar de allvar, undrar jag". Tittar mig i spegeln och måste konstatera att det är ett skämt. Grått hår, en extra haka och röda ögon. Intressant, tyckte en av dem. - Ja, varför inte. Det döljer sig mycket mellan dessa rynkor."
Nyfikenheten börjar nu ta överhanden. Ska jag våga öppna upp sidan och se vad som händer?
" Det är folksamling på gården, upplyser maken. " Vad är det för gubbar? Ett jaktlag, kanske?
- De ska hit!  Akta så de inte ser oss, viskar jag. " Har du feber? Gå och lägg dej och vila. " Ser du inte att de har gevär?
Jaktlag! Det var rätta ordet. Villebrådet det är jag!


Kommentarer
Kerstin Ståhl

Hej Christina!
God fortsättning på det nya året!!
Vad du 't duktig att skriva,rolig humoristisk,ja helt fantastisk. men är inte din granne längre tyvärr!! Saknar den tid då vi var grannar o flickorna var små,ja tiden den går och vi fått rås hår,men gädjen består.Hoppas det är bra med dig? Ha det så bra.
Kramar Kerstin.

2014-01-11 @ 14:19:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0