Social fobi!

Diskussioner i "nyhetsmorgon angående användandet av i-phone. Föräldrar som hämtar sina barn på fritids och dagis är så okoncentrerade och uppkopplade så att barnen far illa. "Vänta lite"! Måste kolla mitt e-mejl. Tyst! Kommer snart"!
Mamma, mamma! Jag är kissnödig! Strax! " Vad sa du Anna"? "Träning klockan sju"? Ok! " Nej Ida. Stövlarna sitter på fel fot!" Är du kvar Anna"?
Ska det vara på detta viset? Kan man inte förbjuda användandet av dessa tingestar vid avhämtning av de små? Jag känner att jag måste reagera!  Kan man inte förbjuda dessa i alla offentliga lokaler? Bara få använda dem i nödsituationer! Tyvärr så är det dessa som dagligen orsaker åtskilliga tillbud. Alla dessa bilförare som helt okoncentrerade glatt talar och talar istället för att köra bil. Bilar som inte kör vid grönt ljus. Andra bilar som kränger och svänger åt olika håll i takt med förarens skrattsalvor åt något inslag på You tube! Var är vi på väg?
Märk väl att detta inte enbart gäller ungdomar. Gamla kärringar i min egen ålder är helt galna . Nu är det inte längre handarbeten som gäller. Nej då! Här ska spelas och slås rekord. TP, släng dej i väggen! Skapas bondgårdar och skjutas änder. Jag är ingen bakåtsträvare. Inte alls! Ibland känner jag dock att jag inte vill bli nådd.
Jag vill så gärna ha ögonkontakt med mina vänner. Är det för mycket att begära? JÄKLAR! Nu ringer det!
 


Kommentarer
persson

toppen tycker som du

2013-11-03 @ 14:32:24
persson

tycker som du .men det är klart man behver inte ha nytvättat hå när man umgås med mobilen

2013-11-10 @ 23:58:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0