Kloten nästa!

Fyra kilo köttfärs, femton limpor, tio liter mjölk mm, mm. Vi tömmer Ica på vägen upp, suckar maken.
Äntligen blir den av. " Hela familjen-träffen". Här ska umgås till hundra procent. Alla ska älska varandra under en hel helg, och barnen ska leka snällt med sina dockor och byggklossar. Eller? Barnbarnen är i ålder allt emellan nio månader och tjugotre år. De är tolv stycken till antalet. Förmodligen så kommer vi inte att se så mycket av de som är från tre år och uppåt. Naturligtvis så är det mer givande att lattja med sin i-phone.
Att hålla sig uppdaterad! Hänga med! Man måste ju kunna bli nådd.
Min egen gamla mobil har ingen täckning i Kloten. Härligt! Jag får vara ifred hela helgen. Endast nödsamtal! Så står det i rutan. Det ska mycket till innan jag ringer. Möjligen om jag möter en ilsken björn, eller blir anfallen av en väsande orm. Hur som helst så tänker jag ta med några skojiga ordlekar och kanhända TP, från åttiotalet. Då har jag stor chans att visa mina kunskaper. Mina båda söner är dåliga förlorare, så de åker förmodligen hem tidigare än beräknat. Ser mycket fram emot denna helg med barn och barnbarn.  " Tror du att ungarna vill plocka svamp,? frågar jag maken. Ja, möjligen plocka ner några burkar champinjoner från hyllan i affären, svarar den obotlige optimisten.


Kommentarer
Kerstin Ståhl

Hej Christina!
Vad ni är fantastiska som kan samla hela familjen för en hel kväll.Helt underbart!!
Har försökt en gång,men hälften kom.Då blir man ej inspirerad.Nu är de så utspridda de flesta,så det är en nackdel för ståss.Nytt försök nästa sommar.
Jag är lite avundsjuk på er.Så skönt att ni har en sådan sammanhållning.
Kramar till dig min kära vän.

2013-10-06 @ 09:15:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0