Varning för påskägg!

Jag tycker om att äta påskägg men jag tycker inte om att andra människor gräver i min mun. Igår var det nödvändigt eftersom jag på grund av påskägget hamnade på Folktandvårdens jourklinik.
Svårt att förklara hur det känns när man tittar sig i spegeln och ser en stor glugg med en dinglande tand. Hjääääp!!
Eftersom jag kunde få hjälp tidigast dagen efter så blev natten sömnlös. Vågade inte sova av rädsla för att få den dinglande tanden i luftstrupen. Huga! Ja, jag vet att jag är en riktig ynkrygg, men man måste ju vara rädd om sig. Jag talade inte med någon och bjöd därför inte heller på några lustigheter om min tand. Munnen var hermetiskt tillsluten. Nu är jag hemma igen, och tanden på plats. Jag kan gå runt med ett saligt leende på läpparna om jag vill.
VARNING!! Bit inte i påskäggen!! Sug på dom!
 
 
Billigt blev det också : Det kostade bara 1700! ( GRRRR)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0