Löplabbet??

Äldsta barnbarnet har köpt nya skor! För att veta att hon fått de rätta skorna så var det tvunget att besöka " löplabbet". Hon ska nämligen dra med sin farmor till träningslokalen även om farmor protesterar.. Jag har skoooor! Visserligen är de tunga eftersom de har stålhätta." Du kan inte ha de där skorna farmor!"De väger ju minst fem kilo".Löplabbet! Har väl aldrig hört på maken! Ska man lämna ut sina fötter till en spoling i tjugoårs åldern? Det tänker jag inte göra! Jag känner väl mina fötter bäst själv. " Finns det hål i skorna där jag kan placera liktornnarna? frågar jag den unga damen? Jaså, inte det! Efter vilda disskutioner beslutade vi oss om att prova en träningsform som inte kräver skor. POLEFITNESS! Här ska man vara barbent och skolös. Motionen går ut på att åla sig runt en stång. Man ska också klättra upp på stången och sakta glida ner. Det passar mig mycket bra. Nästan ingen kostnad alls eftersom kläder inte är nödvändigt. Jag förväntar mig inga underverk, men vem vet vad det för med sig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0