Telefonförsäljare i all ära!

"Det ringer! Svarar du! skriker jag till maken som låtsas att han inte hör. Efter tre vrååål, rusar jag själv mot telefonen. Det kan vara något av barnbarnen, som behöver hjälp. Det kan också vara något av barnen, som behöver hjälp med barnen. Man måste alltså svara! Telefonsvarare finns tyvärr icke installerad i detta hem,enbart beroende på nyfikenhet.Som alltid var det en telefonförsäljare. En ung driven kille som hade ett helt otroligt erbjudande till mig. Bara till mig. Jag var utvald! Helt otroligt. Att vara den första i Örebro att testa rakhyveln Softcare! Visst blir man stolt över ett sådant förtroende?Jag måste få tacka dej sa jag. Du behöver inte binda upp dej på något, fortsätter han. Han verkar en aning chockerad över min positiva inställning. Ibland blev han helt tyst . Är du säker på att du förstår vad jag säger?. Absolut! Skicka hit hyvlarna bara så fort som möjligt. Jag längtar redan! Mina uppgifter registrerades och den drivne tackade mig och önskade mig lågmält en fortsatt trevlig helg.
Är hon tokig?tänker säkert många. Inte alls. Man måste komma ihåg att dessa ungdomar oftast inte har något annat jobb att välja på. Två av mina barnbarn har prövat . Det slutade med att jag bytte elbolag minst fyra gånger för att de arma barnen skulle få provision. Jag har också ett antal dammsugare och åtskilliga paket kronikerblöjor i garderoben. Allt för barnbarnen! Jäklar! Nu ringer det igen. Om jag vill köpa avmagringspillret " Slankedank"?
Naturligtvis! Man måste värna om ungdomen! Förresten? Hur kunde man veta att jag behövde detta?
 


Kommentarer
Caro

TUR att du äntligen har börja skriva lite igen, så att man får skratta lite!

2013-01-25 @ 18:38:16
Mimmi

Haha klart du ställer upp, allt för oss barnbarn ;)

2013-01-25 @ 20:17:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0