Köpmannen från Venedig, m.fl

Idag har jag besökt ett nyöppnat loppis här i Örebro. Efter att ha synat borden med min hökblick så bestämde jag mig för att satsa på dvd-filmer. Jag fastnade genast för "Köpmannen i Venedig", med bl.a Al Pacino och Jeremy Irons. Här ska njutas av spänning och romantik! Tror nån det. Många tråkiga filmer har jag sett i mina dar, men den här tog priset. Längd 2 timmar och 15 minuter, dötid. Jag fick inte gråta och inte heller skratta en enda gång.
Naturligtvis så måste också en barnfilm införskaffas. Mumintrollen slank ner i påsen. Trodde jag. När jag öppnade fodralet så låg där en gammal Lassiefilm. Nu kan vi tala om att gråta! När den gamla Lassie hasade sig fram i en snårig skog så grät jag med ljud! Hon var skadad efter att ha fastnat i en björnsax. En mil bort satt en förtvivlad liten gosse och ropade hennes namn. Lasssssie! Laaaasssi! Kom hem! Nu bröt jag fullständigt samman. Skrek högt! Maken kommer rusande in och frågar vad som har hänt. " Det förstår du ändå inte", suckade jag.
Inte nog med det! En frisk,svansviftande, svart liten pälsboll vid namnet Ludde, trippade in och ställde sig framför sin snyftande matte.Att du inte skäms, Ludde! Här kommer du farande som om ingenting har hänt, medan stackars Lassie skadat så illa! Skäms på dej! Inbillade jag mig att han gav mig en förnedrande blick, innan han gick ut och åt ur sin välfyllda skål.  


Kommentarer
jossan

Lassie är avskyvärd ! Heja dryga Ludde !

2013-01-26 @ 18:36:41
Carol

Lassiefilmerna är hjärtskärande! Jag brukade sitta med barnen och se på Lassie och kvävde gråten för att inte fullständigt bryta ihop. Det slutade alltid med att alla tre grät högljudt.

2013-01-26 @ 18:48:54
Maria/Javabönan

Esmeralda älskar Lassie...vi har plöjt igenom en gammal bok från 60-talet. Måste vara samma som boken för där fastnar hon också i en björnsax eller nåt liknande.

Hon har en förkärlek för just collies, kan ju bero på Molly i naturlig storlek som vi släpade hem från Skottland. =)

Nu ska jag gå upp och mysa med gubben å ungen.

Kram kram

2013-01-26 @ 20:48:06
URL: http://javabonan.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0