Schlager? Jaså !

Jag är så gammal så att jag minns en sångerska vid namn Inger Berggren sjunga en äkta schlager som kallades något så ovanligt som " Sol och vår". Det var en schlager det. " Åh det var sol och vår och jag var sjutton år....... osv. April, april var en annan. Stad i ljus en tredje". Bananer åt man på den tiden. Även om han är en glad skit denna Sean Banan så passar han bäst i ett barnprogram. Han verkar ha gått vilse i pannkakan, stackarn. Richard Wolf verkade inte må så bra. Han höll sig för magen och fick kämpa med tonerna. Vinterkräksjuka?
Louise Hoffsten gör alltid bra ifrån sig, så även denna gång. De tre äldre damerna ( äldre än jag) kämpar tappert vidare, år ut och år in. Ser likadana ut som de gjorde på sjuttiotalet. Är de månne konserverade?
Ja,ja det är ändå frivilligt att titta och eftersom gubben har somnat i soffan så har jag inget annat att roa mig med!
Virka en grytlapp, kanske? Eller stryka en blus? Må flitens lampa lysa. Jag väljer nog att mysa!!


Kommentarer
Jossan

Mamma, är Sean Banan verkligen mer lämplig i barnprogram ;-). Skaka rumpa, fi faan, ruuuumpa osv. Jag tycker dosen av bananen på melodifestivalen räcker ;-) !Sorgligt nog var hans låt en av de bästa och han är ju faktiskt underhållande :-) !

2013-02-11 @ 11:06:20
URL: http://jossanmorsan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0