Plötsligt är jag äldst!

Jag har ingen I-Phone, kan inte sms-a och är inte premenstruell. Jag har ingen köksö, och inget minimalistiskt hem.Har haft samma gubbe i fyrtiotre år.
 Mina arbetskamrater är i den gyllene medelåldern medan jag har passerat den övre. Här gäller det att rusta sig!
Om dessa ungdomar ska stå ut med en gammal kärring. Omega 3 ? Stödstrumpor? Färga håret rött? Nej, mamma! Då ser du ut som en klimakteriekärring, säger ett av mina barn. Fattar han inte att det är det jag vill.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0