LOPPIS!

På lördag är det dags igen! Kartonger och väskor fyller golvet i "finrummet", Här ska avyttras och rensas, en gång för alla.
Maken har skräck i blick och låser omsorgsfullt alla sina skåpdörrar. Vad har han där då, som är så värdefullt? Jo, där döljer sig en gedigen samling med motortidningar. Jag har vid ett flertal tillfällen uppmanat honom att sälja dessa, men icke. Du förstår inte värdet, mumlar han. Själv har jag packat ner ett stort antal vackra prylar. Naturligtvis antika! Gamla särkar med spets, en skål i  nysilver, som bara är lite skavd i kanten. Ju mera "patina", ju bättre.  Jag kan skrapa ytorna på det mesta du har, erbjuder sig maken. Ta hit skiten! Det är modernt! Shabby chic kallas det visst för. Jag vet vem jag kan skrapa ytan på, tänker jag. Och då kallas det inte för Shabby Chic!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0