Jobbar natt!

Vaknar 17.00 med håret på ände och tungan fastklistrad i gommen. Så ser man ut efter ett nattskift. Åtminstone gör jag det. Jag talar inte med någon, och svarar helst inte i telefonen. Det händer att jag tagit fel och svarat i tv-kontrollen, men det räknas inte.  Om det plingar i dörrklockan och jag känner mig tvingad att öppna, så behöver jag oftast bara visa mig så går de självmant.
Konstigt nog så är maken utflugen vid uppvaknandet. Så och hunden. Kaffebryggaren är laddad och tidningen ligger på bordet. Barnen larmar varandra: " Hon har jobbat inatt! Ring inte! Så här har jag haft det de senaste trettio åren! Ganska behagligt om jag får säga det själv!


Kommentarer

härligt med bloggen. Då kan jag läsa här istället för T-bladet:)

2013-02-02 @ 19:46:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0