Allt för folkhälsan!

Nu förstår jag hur kändisarna har det! Bli uttittad och pekad på, osv. Efter reportaget i Nerikes om fetma så är jag plötsligt ett allmänt byte. Folk vänder sig om och kommenterar högt och tydligt:" Hon är tjockisen som var i tidningen igår." Som gick med barnvagnen bredvid den söta, smala"! Tjocka!!! Jag är ju bara stor och stark". Hon hade röd halsduk". Konstigt att jag inte fick skriva autografer. Om sanningen ska fram så tycker jag att det är ganska kul. Det tycker inte maken. " Vad glor dom på, undrar han, dummern? Ser jag konstig ut, fortsätter han. Det är inte dej dom glor på"! Du råkar gå i sällskap med en "kändis". En som värnar om folkhälsan. Som visar upp sig som ett varnande exempel på hur man blir om man inte gillar att svälta. Nästa vecka börjar jag trots allt på min nya diet, men till dess så måste jag få i mig den näring jag behöver för att orka.
Kan du hämta ostbågarna som ligger i skåpet? TACK!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0