Rock"n Roll !!!

Vilken höjdare! Vilken kväll! Vilka underbara tonåringar! Vilket skönsjungande, begåvat barnbarn! Jag är fortfarande helt uppfylld av rockkonserten jag var på igår kväll. Här fick man höra allt från egna låtar till covers. Det var ett ordentligt tryck i lokalen. En blandning av tonåringar och pensionärer. Det enda som skilde oss åt var kroppens rörlighet. De unga stod mot slutet av konserten på stolarna och vrålade  medan vi äldre ivrigt och välment klappade händerna så mycket vi orkade utan att artrosen tog illa upp. Sexåriga Nova som kvällen till ära fick följa med mormor och morfar, var lyrisk. Hon rockade "fett" hela kvällen. Morfar däremot har betydligt svårare att släppa loss. När sista låten spelades och alla i publiken stod upp, satt morfar kvar på stolen. Ställ dej upp!! väser jag. " Jag orkar inte! Jag har jobbat hela dan"! Man fick skämmas! Efter spelningen kommer det rockande barnbarnet Erik ut i publiken och mormor är först att pussa och krama. Jag menar blott att folk ska se vems barnbarn det är.
Han måste ju ha fått sina gener från någon, eller?


Kommentarer
tessan

Jaja men!!!

2013-04-30 @ 10:16:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0