Plötsligt blev jag en noll åtta !!

Jag är en Stockholmare! Det visste jag inte själv, men Facebook stod för flytten. Har inte hunnit känna efter om jag trivs eller inte eftersom det gick så snabbt. Plötsligt fick jag över tjugo mil till jobbet. Blir kallad stöddig stockholmare istället för gnällig Närking. Mina barn och barnbarn som troligen bor kvar i Örebrotrakten, kommer inte att titta in på en snabbfika. Visserligen kommer jag närmare kungaparet även om vi inte kommer att bo vägg i vägg. Vem vet? De kanske har flyttat till Örebro. Kanhända vill de hitta sina rötter. De har ju sin anfader Karl  XIV  Johan stående utanför pressbyrån. Visserligen nerskiten av respektlösa måsar, men ändå. Han bor i Örebro.
Finns det någon därute som kan hjälpa mig att flytta tillbaka? Jag ska jobba inatt!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0