Oss robotar emellan!

Det ska börjas med robotkirurgi på min arbetsplats! Jag har inte sett dem, men jag kan tänka mig att de är kopior av Terminator 1, 2, eller 3. Jag tycker inte om att träffa på dessa plåtmonster på nätterna. Höra hur det skramlar på någon operationssal vid femtiden på morgonen. Tänk bara att bli opererad av en robot. " Vad hette doktorn som opererade dej?" Plåtnicklas! Vafalls? Har jag kanske missuppfattat detta? Kan naturligtvis vara ett sätt att komma till rätta med läkarbristen. Bort med stafettläkare. Robotarna jobbar gratis! Visserligen kostar dessa några sköna miljoner, men det kommer att löna sig i längden, eller? Nu kommer barnbarnet som jobbar på Karlskoga lasarett och jämrar sig över diskandet av dessa monster. Hon talar om att de heter Da Vinci. Åtminstone i Karlstad! Ok! Då förstår jag att man måste känna till koden för att få liv i dem. Jag har alltid varit öppen för nyheter och allt som därtill hör. Nu vet i tusan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0