Säg Ullared! Det räcker.

Vad kan locka mig att än en gång åka till  detta shoppingens Mecca? Kan det vara den underbara bussresan som startar från Örebro klockan halv tre på natten. Eller är det köerna utanför varuhuset? Kanske gemenskapen med alla andra köpgalna som närgånget trycker sig emot min kropp. Jackorna och byxorna som är billigare i affärerna hemma. Leksakerna som visserligen är billigare, men som inte alls är nödvändiga, eftersom barnen redan har några omgångar av dessa sedan tidigare besök. Nu vet jag! Det handlar om plastpåsar. Folk vallfärdar för dessa nödvändigheter. Halva priset! gastar en kvinna som åkt från Kiruna bara för plastpåsarnas skull.
En annan ville se Morgan och Ola-Conny. Charmknuttarna! Vilket kan diskuteras. Nej, nu får jag skärpa till mig. Det kommer att bli en heldag! I sällskap med fem härliga damer i skilda åldrar så kan man ha trevligt utan att shoppa. Får man skämmas om man inte handlar? frågar jag yngsta dottern. Men mamma! Du har tolv barnbarn att handla till! Inte handla! Det var det värsta jag har hört, på länge. Ja tänk vad glada tonåringarna ska bli om jag handlar kläder till dem". Vi har ju samma smak!! Mina tre små är jättetacksamma! Hon är inte dum, min yngsta dotter. Erbjöd sig t.om att springa runt och handla åt mig, om jag blev trött i benen. Säg en summa bara så tar jag ditt kort och fixar allt. Härligt med hjälpsamma döttrar! 
Bussen återkommer till Örebro klockan tjugotre. Maken får låna en traktor med släpkärra och hämta oss. Åka runt till Fjugesta och Vintrosa och tre adresser i Örebro. Det kan han gott göra, tycker jag.
Det är inte bara jag som tjänar på att köpa billiga plastpåsar. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0