Kraftig benstomme?

Det finns inget som heter kraftig benstomme", säger en liten späd, förnumstig kvinna som utger sig för att veta allt.
Det skiljer som mest två kilo på våra benstommar. Inte mer! Så skyll inte på det." Om inte benstommen väger någonting och inte heller fett är särskilt tungt, vad tusan är det då som väger?
Vad det än är så har jag för mycket av detta. Kan det vara hjärtat? Man hör då och då talas om att den och den har ett stort hjärta. Det blir till att låta råttspåren vandra från skafferiet än en gång. Viktväktarna finns numera på nätet. Så bra! Då behöver man inte gå på möten och väga in sig framför ögonen på ett femtiotal andra tjockisar.
Lyssna på alla duktiga, som aldrig smakar en hallongrotta eller smyger i sig en gräddglass. Guldstjärnorna för en lyckad vikt nedgång får man klara sig utan. Det känns faktiskt riktigt bra att sitta bekvämt tillbakalutad i favoritfåtöljen och samtidigt   gå ner i vikt. Jaså? Är det inte så det går till,? En nära anhörig har med en annan metod krympt till sitt halva jag. Han äter bara fett! Jag har nu kommit fram till att en kombination av dessa två metoder är bäst och bör gå snabbast. Jag behöver då inte heller avstå från något. Smart va?
Konstigt". Förra veckan gick jag upp två kilo! Jag kallar det för sju-sju metoden. Förresten så sa en ung, något rundnätt doktor till mig att " gamla" människor ska ha fett på kroppen. Då mår de bättre.
En mycket förnuftig ung man. Han visste vad han talade om! Jag känner mig i denna stund helt nöjd med att vara " gammal.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0