Mode.

Jag har aldrig varit särskilt intresserad av kläder och mode. Kravet är att de ska vara bekväma och helst inte strama åt på något känsligt ställe. Jag och mina arbetskamrater var en kväll för många år sedan , utbjudna på krogen av en läkemedelsfirma. Naturligtvis så vill man ha ett fördelaktigt yttre sådana gånger, och gör sitt bästa. En ny grej på marknaden var de så kallade " Stay upsen . Tunna strumpor som hölls uppe av en bred resår runt låret. Efter en kort presentation av företagets nyheter, satte vi oss till bords. Plötsligt känner jag något som glider nerför mitt högra ben. Sakta men säkert. Jag drar åt mig benet snabbt, och kastar samtidigt en förnärmad blick på representanten vid min sida. Vet han inte hut!! När det samtidigt började röra sig på det vänstra benet, så blev jag konfunderad. Båda två?? Var jag så attraktiv? Nere vid fotknölen stannade allt upp. Smekningarna avtog och allt blev som vanligt igen. Nästan som vanligt. När jag reste mig för att gå till bardisken, sticker två bara vita ben fram under kjolfållen. Stay upsen täcker mina vrister som ett par damasker. Jag har aldrig anammat detta mode, som så många lovprisar. Möjligtvis tillsammans med en tub universallim.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0