Heja Sverige!

En hetsig helg, vill jag mena. Tre vaknätter , Göteborgsvarvet och semifinal i hockey, Sverige- Finland. Borde man gå ut i trädgården med en kopp kaffe och en påse fågelfrö istället, kanske? Ja, jag har uppnått den ålder då man tänker på de små liven som kvittrande samlas vid kaffebordet. Idag får de vänta. Jag känner att jag vill springa Göteborgsvarvet först. Det är kämpigt  i år. Vinden är hård och solen stark, särskilt på broarna. Tänker inte ge upp! Benhinnorna spränger och svetten rinner i floder, men det hindrar mig inte från  att fullfölja loppet.
Orkar jag verkligen med hockeymatchen efter detta. Trycker i mig en Vitapro och en flaska energidryck och laddar.
Ett noll!!! Underbart, nu är vi på gång! Aj, aj, aj!! Någon riktar en kraftig tackling mot mina vader. Denna varelse låter också som en mistlur, minst sagt. Var är jag? Vad är det som händer?
Bara att inse faktum. Jag drömmer!! Det var ingen finländsk hockeyspelare som tacklade mig. Det var pälsbollen Ludde som ville springa " Örebrovarvet". 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0