Pratsjuk!

När man arbetar natt och kommer hem för att intaga viloläge, så känner man inte för att höra om det senaste inom Gocart-eliten i Europa. Gubben är pratsjuk och börjar med en ingående beskrivning om däckens uppbyggnad. Skitkul! Det han så småningom kommer fram till är att han har investerat i fyra nya till sin egen cart.
Har köpt dessa av Europa-fyran. Bara en sån" sak. Hur ofta har inte jag ropat in saker på auktion som troligen har tillhört Europaeliten i skrotsamling. Skulle det vara så märkvärdigt, så att han måste störa min sömn? Han har ju faktiskt nått den aktningsvärda åldern av 65-år, ( snart 66 ) och borde, om han var normal, sitta under flitens lampa och lösa korsord , i rutiga filttofflor. Halvsovande och på väg in i sovrummet hör jag det sista om fördelar och nackdelar med regummering. Lugn och stabil, som jag är, så kastar jag bara en kudde efter honom.
Tro det eller ej! När jag sömndrucken kommer upp några timmar senare så handlar det om " dubbla förgasare".
Jag undrar blott. Är detta normalt?? 


Kommentarer
Maria

Stackars dig!

När jag kom ner i morse för att i godan ro inta frukost framför något inspelat favvoprogram så sitter gubben där och ser så där fånigt lycklig ut. Formel 1- cirkusen har dragit igång igen. *djup suck*

Vrrrooooooooooooooooom

2013-03-16 @ 15:06:43
URL: http://javabonan.blogspot.com
kikki

Det är tydligen ett släktdrag!

2013-03-16 @ 17:04:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0