Mitt tid inom vården!

Ikväll har jag varit på Lanna loudgen och berättat för unga läkare om min tid inom vården. 45 år av mitt liv har kretsat kring blödande magsår och kejsarsnitt. Varför har jag då stannat så länge inom detta yrke? Ja, säg det. Jo då, jag är redo att erkänna att detta är mitt drömjobb. Att ha fått vara med om den otroliga utveckling som skett under mina år , är fantastisk. Om jag fick börja om igen så skulle jag med den erfarenhet jag har, välja samma jobb. Det känns bra att få dela med sig till ungdomarna som är vår framtid. Visserligen så tror jag kanske att de har svårt att tänka sig in i hur det var på den tiden jag själv började på 60-talet. Vad har de för nytta av det? Nej, nu stundar nya tider. Det var inte alltid bättre förr, som vissa tror. När jag tittar in i dessa ungdomars ögon så ser jag glöden och intresset . Det räcker för mig. Vi gamlingars uppgift är att stödja dessa. Inte att gnälla och klaga! Glöm aldrig att de är vår framtid!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0