Åren går!

Är det verkligen 65-år sedan jag föddes i nuvarande " Handlarn affär" i Ramsberg, som då var sjukstuga. Min faster Barbro var barnmorska och skötte om förlossningen. Jag föddes mitt emellan köttdisken och godisdisken, vilket ju kan förklara en hel del. Att växa upp i skogen och att matas med viltkött och insjöfisk, har sina fördelar. Jag erkänner villigt att min barndom var en Bullerbykopia och att denna uppväxt gjorde mig till en trygg och glad människa. Ödmjuk kanske är att ta i en smula. Att åka till Örebro var en otrolig upplevelse. Jag minns att jag var så nyfiken på allt som hände i staden, att jag gick baklänges in  i en lyktstolpe av ren upphetsning.
Nu bor man mitt i stadens brus och matas inte längre med älg och rådjurskött. Det får man köpa i delikatessdisken på Maxi. Konstigt hur livet kan utveckla sig. Hoppas nu att utvecklingen fortsätter ännu några år och att min nyfikenhet håller i sig! Livet skulle vara alltför trist annars!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0