Löpare!

Varför springer sjukvårdspersonalen i alla situationer? I akuta fall kan jag förstå det, ( eftersom jag oftast själv springer då), men annars. Kommer precis hem från kem-lab där jag har tagit prover på fastande mage. Yr var jag förut och det blev inte bättre av att se en massa personal " springa" förbi. Kan det vara så bråttom med att se om Kikki Pålerud har höga blodfetter? Det borde man kunna se på utsidan. Måste städerskan kasta sig in på toaletten för att byta toarulle? En man i vit rock, med händerna fyllda av provrör, höll på att krossa dessa i sin framfart.
Alla springer! Det måste vara något magiskt med att jobba inom vården. När man tagit på sig sina arbetskläder så brakar det loss. "Hallå där"! Springer du ut och hämtar in nästa patient"! " Jag måste kasta mig ner till matsalen och köpa en matlåda! Nej, nu får vi skärpa till oss! Vi får ta lärdom av apotekets personal. Ingen stress där inte. Lugnt och metodiskt arbetar de på, utan att påverkas av något. Jag satt där härom dagen och väntade på min tur i fyrtiofem minuter.. Jag mådde bara bra av att vila en smula. Titta mig omkring i lokalen. Jag lärde mig under tiden namnen på de flesta handkrämerna i hyllan. Bara en sådan sak! När man så kommer fram till luckan, så får man inte hetsa upp sig för att ens medicin inte finns hemma. Sådant händer och det är ju inte personalens fel. Nej nu ska jag gå till apoteket och göra ett nytt försök. Få se nu! Har jag fyllt termosen och lagt ner smörgåsarna?
 
 


Kommentarer
Kerstin Ståhl

Du är helt fantastisk Christina!!!
Jag älskar dig,saknar dina inslag i Tebladet.
Har ej öppnat tidningen sen du försvann!!! Så är det och det tycker säkert många fler med mig.
Kul att läsa vad du skriver här,du kan verkligen skriva.Fortsätt med det fina Du.
Ha det så bra och var rädd om dig.
Kramar Kerstin.

2013-10-06 @ 09:25:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0