Vilken gymtyp är jag?

Om man bor femtio meter från Friskis och svettis så har man inget att skylla på. Sätt fart nu din gamla soffliggare!!
Får göra ett besök för att välja vilken typ jag vill tillhöra.
Vill jag bli en uppblåst kalkon som spottar ut anabola steroider så fort jag öppnar munnen? Neeeej! Vill jag ha långa sega muskler genom att segträna och höra andra kalla
mig för "Facet"beroende på att jag grimaserar illa vid varje ansträngning. Neeej! Vill jag löpa likt en jakthund på bandet under flera timmar, utan att förändra en min och utan att få pulsökning? Neeej!! Kanske jag vill gympa i grupp? Ja det vore trevligt, men det tycker nog inte den taktfasta gruppen. Vill jag ikläda mig den blanka, neonfärgade dressen och satsa på att se tilldragande och värdsvan ut? Finns icke en chans att det lyckas.
Var finns då typen för mig? Husmorsgymnastiken är ju avskaffad!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0