Slalom mm.......

Jag har en väninna som har varit distriktmästare i slalom, ett antal gånger. Vem kan då bättre lära mig denna härliga sport. Vi träffades i Gillersklack en kväll för den första lektionen. Vad tar man på sig om man nu inte är ägare till en käck dress? Lila lång täckkappa och en lovikamössa? Kan det duga? Väninnan såg konstig ut när jag uppnbarade mig, men hon hade förstånd nog att tiga. Har du inga slalomskidor, frågade hon. " Jo, det här är samma sak, men det kallas för låg fästpunkt". Nu såg hon närmast chockad ut. Okej, vi provar". " Följ mig!"
Hur det gick kan vem som helst räkna ut. Katastrof! De gamla " laggarna" vägrade att svänga, och benen fastnade i täckkappan. Kvällsåkarna i liftkön vände sig om och skakade av skratt. En enda positiv sak kan jag säga: " Laggarna brann bra"!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0