LET"S DANCE !

Finns det något sexigare än en välmusklad karl iklädd Fristads blåbyxor? Ikväll kommer han in genom dörren  lagom till Let"s Dance börjar, på teve. Jag rycker tag i det ena hängslet och fullständigt drar ut honom på hallgolvet. Han ser chockad ut och börjar gå bakåt. Kom igen, nu går jag ner i spagat!! Är du tokig, skriker han. Tänk på hur gammal du är! Gammal? Min mamma var sjuttio år när hon gick ner i spagat". Det var väl själva fasen! " Du får ta emot mej! Jag orkar inte, flämtar han. "Jag har jobbat sedan sju i morse". Så blev det med den dansen. Den här gången hjälpte det inte ens med Fristads blåkläder.
Det är bara att inse att man har dansat " Sista dansen". 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0