Det våras.

Idag såg jag en annons i en så kallad skvallerblaska. En sådan som ingen läser men ändå känner till hela innehållet i. Denna annons handlar om en "högelastisk" underbyxa, som formar kroppen precis som man önskar. Ja, den del av kroppen som omsluts av byxan, naturligtvis. Armar och ben beröres icke .De är lika välfyllda som tidigare Kan detta vara något för mig? Varje vår brukar jag annars gå in i självplågan, och sluta att äta "god mat". Vadan detta? Min blomningstid är över för länge sedan, och jag borde nu kunna identifiera mig i rollen som tjock och go farmor och mormor. Men inte då! Det blir svårare och svårare för varje år. Kan dessa elastabyxor bli min räddning? Jag provar! Hur jag ser ut vill ni inte veta. Hunden stirrar på mig och springer ylande ut i köket. Min kropp hade på ett ögonblick förvandlats till något som liknade en schackpjäs. Det var inte drottningen, om ni undrar. Pressen från elastan tryckte till mina luftvägar på ett oroväckande sätt. Midjan däremot var betydligt smalare. Det lager som tidigare täckte denna, var nu pressat uppåt! Glöm alla bystdrottningar ni ser i annonserna! Jag slår dem alla , med råge! Nej, nu får det vara nog! Fram med enmanstältet och finska pinnarna! DET ÄR VÅR!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0