Lyftet!

Nu har det hänt! Jag har varit på gym! Blev dit tvingad av det 22-åriga, vältränade barnbarnet. Helt slutkörd efter ett Vasalopp och en fem-mil så var ett gym-besök längst ner på önskelistan.
Det började jättebra. Vi kom inte in i lokalen. Mitt passerkort lyste rött. Synd, ljög jag. Bättre lycka nästa gång! Nu går vi hem och fikar. Vad händer då? En ung alert kille kommer farande, som skjuten ur en kanon. Vill ni komma in? Nej det........! Jaa! Jättegärna hör jag barnbarnet svara. Det fixar jag, säger den alerte. Du börjar med roddmaskinen, farmor! Vaddå, ro? Det finns ju inga åror. Nåväl, efter en stund var jag igång. Nu tar vi löpbandet!
Det går för snaaabt!! Hur kommer jag av det här eländet? Mordvapen är vad det är! Jag gick ut ur rummet för att pusta då jag får se en helt vanlig gammal träningscykel. Hurra! Äntligen en vettig maskin som passade mig.
Om jag hade höjt sadeln efter mina en och sjuttionio, så hade det säkert gått jättebra, men så var inte fallet. Plötsligt hade jag knäet uppe vid hakan och hörde samtidigt ett knakande ljud i leden. Ajjjj!
Jag har idag ett svullet, bultande knä. Den vältränade säger att det är träningsvärk jag säger att det är en allvarlig knäskada. Vi kör tre gånger i veckan till att börja med, farmor". "Fixa skor nu, och köp byxor som inte blir varma vid träning. Du kan inte ha en paljettjumper när du tränar, fattar du väl!"
Det verkar inte finnas någon återvändo. JAG BLIR GALEN!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0