Glad Påsk!

Jaha då är det dags att ägga upp sig igen. Trycka i sig en massa ägg och njuta av den feta frestelsen som står på bordet och bubblar. Visst är det härligt? Men se det tycker inte alla kroppar. Vissa är icke utrustade med en gallblåsa som tål det mesta. En halvtimme in på påskmiddagen ser man den gamla vanliga aspiranten tvärt avbryta sitt frosseri, med ett utdraget stönande. Mår du inte bra, frågar man? Om blickar kunde döda så hade man varit död nu. Hur tycker du att det ser ut, flämtar han. Ska vi ringa på ambulans? Det är gallan, gnäller han. Likadant varje gång jag äter ägg! Varför äter du ägg då? frågar jag. Nu kommer martyrlåten rinnande ur den smärtfylldes mun. " Varför ska inte jag få leva som andra människor? Jag älskar ägg! Jag tycker att det är orättvist". Varför ska det alltid drabba mig? "Du får äta så många du vill! Här har du!" Ska du ta livet av mig! Du vet ju att jag inte tål ägg!! Jag undrar bara: Vad ska man göra med dessa gnällspikar? Ringa påskkärringarnas larmcentral och be dessa att skicka en " kvastulans" och forsla bort åbäket. Jag får för all del inte glömma att skicka med en äggkartong! GLAD PÅSK!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0