Fläsket brinner!

Ja, jag erkänner! Jag har börjat att träna på Lyftet! Efter två gånger har jag fått tillbaka min grundkondition!
Ryggen värker, benen krampar och svetten rinner, men vad gör det? Ingenting. Ont ska med ont fördrivas, eller hur? Jag har insett att jag måste investera i nya träningskläder. Skorna väger minst fem kilo var, och t-shirten tre storlekar för liten. En trevlig och positiv tjej instruerade mig om apparaterna och allt kändes toppen.
Nu kör vi minst tre gånger i veckan farmor, hojtar slavdrivaren,  barnbarnet. Hon har sprungit på löpbandet minst en halvtimme utan att flåsa.Vi hinner ett par omgångar i helgen också! Ta roddmaskinen, farmor. Rappa på! Du orkar. Du verkar ha stark överkropp, fortsätter hon. Ska jag ta det som en komplimang? Stark överkropp. Man får tacka.
Ikväll får jag ta ett snack med henne om kroppens funktioner vid åldrande. Att man får ta det försiktigt vid 65-års ålder. Jag vill ju inte att hon åker dit för misshandel!!
,


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0