Du ska bli mamma!

Natten till idag hade jag en dröm som var så otroligt verklig så att jag fortfarande inte har vaknat upp ur den. Jag sökte läkare för ett långvarigt illamående och magsmärtor. Efter undersökningen säger doktorn:" Ja fru Pålerud . Jag får gratulera! Ni är gravid i sjunde månaden". Gravid? Vid 65-års ålder! Är karln tokig? Ska min 45-årige son få ett litet syskon? Vad glad han ska bli. Jag gick som i trans till min arbetsgivare och sade att jag skulle vara gravledig om en månad. Nedkomsten beräknades till jul. Den annars så allvarsamma chefen brast ut i ett gapskratt som hördes över hela operationsavdelningen." Du är rolig du Kikki". " Är det jungfrufödsel, kanske"? Jag kände i drömmen hur ångesten kom över mig. Det blev inte bättre av att maken tog emot nyheten utan att bli det minsta förvånad. "Då blir vi unga på nytt, säger han, utan att blinka. Vid sex-tiden vaknade jag blöt av svett. Jag kände på min stora mage som verkade ha sjunkit ner. Var det något som rumlade runt därinne? " Det tog en god stund innan jag förstod att allting var en mardröm. Jag vet också att jag aldrig mera kommer att äta kåldolmar innan jag går till sängs.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0