Blåsippan ute i backarna står??

Jag får verkligen hoppas  att den lilla sippan har tagit på sig strumpor och skor om den ska överleva.
Efter min korta cykeltur från hemmet och till mitt numera andra hem "Lyftet", domnade händer och fötter av den vidriga kylan. Emellertid tinade de snabbt upp då jag efter uppvärmning i roddmaskinen kastade mig in i denna djungel av apparater. Några är tillverkade i Norge! Mina tankar går då snabbt över till Northug, skidfantomen. Möjligheten finns ju att han har tränat på en likadan apparat. Efter fem minuter förstod jag att så var fallet. Jag kände att mina senor blev som stålvajrar. Mina ben har dessvärre några åderbråck och diverse gropar, men ändå! Man måste få fantisera. Jag tillhörde i drömmen det norska skidlandslaget.
Snabbt kastades jag in i verkligheten av att jag fastnade med foten under en pinne i rostfritt.stål. Aj, aj, aj! " Du måste göra så här", säger en hjälpsam tjej. Du får sänka vikten". 85 kilo är för mycket om du är nybörjare". " Sedan ska du ha fötterna på pinnen och inte under". " Känner du till hur många kilo Northug har, när han tränar"? frågar jag.
Hon tittar konstigt på mig och försvinner mot omklädningsrummet. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0