Går kungen på toa?

När jag var barn så kunde jag inte i min vildaste fantasi tro att kungen gick på toa. Hur skulle det se ut om en kung satt på toaletten. Jag trodde också att barn föddes via naveln. Vi var upplysta på den tiden. För att återgå till toalettbesöken, så kan dessa bli väldigt roliga händelser. Särskilt om man bor på camping. Tio toa bås på rad, med tunna väggar emellan, talar sitt eget språk. Man börjar med att välja rätt tidpunkt. Mellan klockan åtta och nio på morgonen funkar bäst. Välj ett bra bås, gärna i mitten, för stereoeffekt, och invänta gästerna. Nu kommer de! Det slår i dörrarna och man kollar att det är ordentligt låst. Skvalandet drar igång, och ingen verkar att ta illa upp av detta. Enstaka gäster nöjer sig med att " göra lite", som man säger och försvinner ut ganska snabbt. Trossen är kvar! De som ska " GÖRA STORT". Föreställningen kan börja. Någon harklar ljudligt medan en annan drar papper med hårda tag. En annan skrapar med fötterna för att dölja det plumsande ljudet .Det är genant och äckligt att höras! Då händer det!! En rejäl brakare som upprepades gång på gång. Helt enorm! Plumsandet var också rejält, och verkade aldrig vilja sluta. Föder människan barn, undrar jag? Fnitter hördes från ett närliggande bås. Ett hysteriskt fnitter. Här har man gjort allt för att inte höras och så händer detta. Fnittret spred sig och ökade i styrka. Hur skulle människan som brakade, ta sig ur detta utan att visa sitt ansikte. Bli känd på hela campingen! Jag måste tillstå att jag var nyfiken. En stor människa måste det ha varit, att döma av ljudstyrkan. Gå ut och tvätta händerna och stanna där, sa jag till mig själv. Hon kommer snart ut. Övriga damer kom ut, en och en, rödögda av allt fnitter. Vi stod där i en halvtimme och väntade. Skulle hon inte komma ut och visa sitt ansikte för oss. I vilket bås är hon, viskade någon. Alla tittade undrande på varandra. Det kom från höger! Nej från mitten! Jag är säker på att det kom från vänster!
Ingen dörr är ju låst!! Vart tog hon vägen! Hon stod där mitt ibland oss. Hon var någon av oss. Hon var smartare än oss och en hejare på att slå brakare.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0