En helt vanlig dag.

Idag har det inte hänt någonting. En grådaskig dag som bara passerat förbi. Om man nu inte tar ut bilen och åker en sväng, för omväxlings skull. Händelse nummer ett inträffade i korsningen Alnängsgatan, Olaigatan.
Gubbe med ryssmössa korsar övergångsstället vid rött ljus. Bromsarna fungerade och gubben klarade livhanken och ryssmössan. Händelse nummer två: Trädgårdsgatan, Rudbecksgatan. Medelålders dam talar i mobilen och står kvar när det lyser grönt. Bilar i kön tutar ilsket medan damen glatt talar vidare  Makens vokabulär bör inte nämnas här.Jag slet och drog i hans jacka för att hålla honom kvar i bilen. Kan jag ha räddat damens liv? Se upp för cyklisten!! Akta hunden! In på Liedels parkering. Ska öppna dörren och kliva ur när en grön Saab svänger in och parkerar ca fem centimeter från min bil. Själv är jag instängd i min lilla Hyundai. Jag är absolut inte skapt för att klättra. Åtminstone inte i en liten korean. Föraren slog med armarna   och verkade inte förstå vad jag sa.Flytta bilen! Jag sitter fast!! Än en gång drog jag i makens jacka. Sitt stilla! Vi åker! Han är en lugn och stillsam person i vanliga fall, maken. I skydd av en kaross blir han som förbytt.
Jag måste åka genom en mycket trång port för att komma till min parkering. Det är jättelätt att köra för nära väggen. Det kan hända den bästa. Två långa repor i lacken blev det! Vilken sabla otur!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kikkipalerud.blogg.se

Kåsör och undersköterska. Farmor och mormor till 12 barnbarn. Tidigare kåserat i T-Bladet, m.fl tidningar. Har 2010 fått en bok utgiven, innehållande ett antal av mina samlade kåserier. Skriver även dikter och tal till fester, bröllop, mm.

RSS 2.0